De zon in de zee zien zakken in Zanzibar.. - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Eefje Vlimmeren - WaarBenJij.nu De zon in de zee zien zakken in Zanzibar.. - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Eefje Vlimmeren - WaarBenJij.nu

De zon in de zee zien zakken in Zanzibar..

Door: eefjevanvlimmeren

Blijf op de hoogte en volg Eefje

11 Juli 2012 | Tanzania, Zanzibar

...gaat dus niet lukken! Want de zon komt natuurlijk niet op vanuit zeekant in Zanzibar. Maar een prachtige zonsopgang is er zeker.

Een aantal weken geleden op een luie zondag in Ukunda vonden we het tijd worden voor het boeken van een weekendje naar Zanzibar, paradijs eilandje aan de kust van Tanzania. En dat op nog geen 30 minuutjes vliegen van Mombasa! Dat konden we dus onmogelijk overslaan nu we hier zijn.

Wat een super-mini-vakantie hebben we hier gehad. Het huisje dat we geboekt hadden was een lot uit de loterij. Voor nog geen 17 euro per persoon per nacht hadden we een compleet huisje met twee kamers, ieder een eigen badkamer en een het strand als tuin! Beter kon dus niet..

Leuke hippie barretjes en restaurantjes direct naast ons huisje....helaas is witte wijn blijkbaar wat lastiger te krijgen (of goed te houden) op zo'n eiland, maar uiteindelijk zijn we er toch in geslaagd een flesje te bemachtigen....er is persoonlijk iemand op de piki piki gestapt om een stuk verderop toch nog een flesje te scoren, wat een gastvriendelijkheid!. En voor de rest waren de pinacolada's natuurlijk een prima alternatief!

Overdag nog lekker gesnorkeld met Captain James en prachtige zeesterren en vissen gespot. 's avonds werd onze calamaris door restaurant Al-Hapa (waar we inmiddels 'vaste' eilandklanten waren) superlekker klaargemaakt.

De plaatselijke discotheek zorgde de laatste dag voor een lichtelijke kater ;), waardoor de timing van wat slechter weer tijdens deze dagen perfect was...lekker bijslapen in de hangmat.
Laatste avond natuurlijk samen met de Al Hapa jongens doorgebracht...met djembe's, reggae muziek en wat romantiek een topafsluiter!

• 11 Juli 2012 - 19:35

Laura:

Wauw, daar wordt je echt jaloers van! Welke vd mannen op de foto's zorgde voor wat romantiek...??