Parasietenbomen en primaten in Kakamega rainforest - Reisverslag uit Kakamega, Kenia van Eefje Vlimmeren - WaarBenJij.nu Parasietenbomen en primaten in Kakamega rainforest - Reisverslag uit Kakamega, Kenia van Eefje Vlimmeren - WaarBenJij.nu

Parasietenbomen en primaten in Kakamega rainforest

Door: eefjevanvlimmeren

Blijf op de hoogte en volg Eefje

08 Juli 2012 | Kenia, Kakamega

Te veel alweer gedaan en gezien in Kenia waardoor de blogverhalen op zich hebben laten wachten. Toch veel te zonde om niet toe te voegen: het bezoek aan Kakamega rainforest in West-Kenia! Het enige tropische regenwoud dat Kenia bezit.

Geen big 5 hier ineens opduikend voor een range rover maar parasietenbomen en voorbij slingerende primaten zoals ze dat hier noemen...de red tailed monkey, black and white collobus en de bleu monkey. Omdat ik hier in het laatste weekend van mijn studententrip in de buurt was heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt in de vroege ochtend, 5 uur dus..., een sunrise walk te maken. Maar ja, de avond vantevoren blijkbaar toch weer iets verkeerd gegeten want de koorts en diarree waren weer daar! Na een kort nachtje bibberen en zweten in mijn banda (spotgoedkoop huisje in het bos) zonder wc en douche bij de hand...kon ik het toch niet laten mezelf te dwingen de klim mee naar boven te maken voor een fantastisch uitzicht over het enorme uitgestrekte regenwoud waar de mist in deze vroegte nog overheen hing. Geweldig mooi!

Voor straf daarna de hele dag in bed gelegen. 's avonds werd ik gezelschap gehouden door een overbezorgde manager van de KEEP bandas die als vrijwilliger werkte en het gezelschap runde daar. De bandas worden verhuurd door KEEP, een projectgroep gericht op behoud van de bossen, de natuur en samenwerking met de plaatselijke community. Met manager Solomon een paar uurtjes volgekletst over de verschillen Nederland - Kenia ten opzichte van huwelijk, scheidingen, invloed van dgeloof en gemeenschap en uiteraard een van zijn neefjes die dolgraag een studentenbeurs zou hebben (nadat ik verteld had wat ik zoal doe bij FFL natuurlijk). Helaas is mijn tijd maar kort hier want wat is hier veel te zien en te beleven, lijkt wel een totaal ander land zo in het regenwoud.

  • 11 Juli 2012 - 15:28

    HELLO:

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kakamega

Eefje

Actief sinds 22 Dec. 2011
Verslag gelezen: 456
Totaal aantal bezoekers 43443

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 01 Maart 2013

Werken @ FFL - Kenia

Landen bezocht: