Hippo’s bij de kilimanjaro en baby boom in Tsavo! - Reisverslag uit Amboseli, Kenia van Eefje Vlimmeren - WaarBenJij.nu Hippo’s bij de kilimanjaro en baby boom in Tsavo! - Reisverslag uit Amboseli, Kenia van Eefje Vlimmeren - WaarBenJij.nu

Hippo’s bij de kilimanjaro en baby boom in Tsavo!

Blijf op de hoogte en volg Eefje

14 November 2012 | Kenia, Amboseli

4 dagen en maar liefst 21000 vierkante km kans op wild spotten!! Afgelopen weekend was het weer zover: safari naar Tsavo West, Tsavo East en Amboseli.
Ne een aantal extreem hectische weken en verhuizingen waren we er wel weer aan toe! Uit het stof en de herrie van Ukunda, op naar de frisse lucht van de Kilimanjaro in Amboseli en naar de kale vlakten en rust van Tsavo west en east.

Wat een enorme afstanden, maar wat was het dat toch weer waard! Omdat we elke keer bij dezelfde touroperator onze tripjes boeken kregen we ook deze keer weer een flinke korting en de meest prachtige lodges in ons pakket. Omdat het een Duitse touroperator is, ook 99% kans op Duitse mede-boekers en ook dit keer werden we vergezeld door een zekere Ingo en Silke. Ingo was net uit het ziekenhuis gestapt door extreme buikklachten en Silke begon al in de ochtend te piepen over de enorme afstanden waar ze toch eigenlijk niet op had gerekend, in combinatie met beginnende buikklachten…. Ai, dat viel even tegen voor ons die-hard safari-gangsters die zich door niemand een mooie safari laten ontnemen. Al met al bleek het gelukkig toch reuze mee te vallen en deelden we na een dag ons favoriete safari-dier, de binoculars en de ontbijttafel.
De gids Nick kenden we ook nog van een vorige safari dus het werd af en toe zelfs een gezellig boel tijdens de lange afstanden.

Opnieuw veel wild gezien en vooral veel jonge dieren wat een top aanvulling was op wat we al hadden gezien: drie jonge giraffe op een rij, baby-baviaantjes hangend aan de borst van ma en in de verte de meest schattige leeuwen welpjes, Margreet en ik waren dus niet meer weg te slaan! De lodges waren geweldig en twee van de drie nachten sliepen we in een luxe safari-tent, waarbij alleen het geluid van de rits af en toe nog deed verraden dat het om een tent ging maar de rest van alle luxe was voorzien. Olifanten, krokodillen en hippo’s konden zo wel superdichtbij komen en bij deze twee ‘non-fenced’ camps mochten we dan ook alleen onder masai-begeleiding van en naar de tent lopen….whaaaa!! Midden in de nacht dan ook wakker geworden van een flink gestamp naast de tent…maar slaapdronken als ik was toch weer verder gaan maffen zonder te kijken wat dit nou dan eigenlijk was…misschien maar beter ook.

De Kilimanjaro in Amboseli liet zich maar af en toe zien vanwege de wolkenpakketten, maar ook zonder deze giga-berg was dit park de moeite waard, complete andere omgeving met vooral veel moerassen en dus wadende olifanten met witte vogels op de rug en 50 stinkende nijlpaarden samen in een piepkleine modderpoel.

Als afsluiter champagne in de ochtend op de laatste dag in Tsavo East met opnieuw een complete andere omgeving en dan eindelijk die leeuwen welpjes in de verte…! Wij kunnen er weer tegen voor een paar weekjes (ja, moeten toch weer iets verzinnen voor de kerstdagen natuurlijk en dat is helaas al weer over een paar weken!)!

• 14 November 2012 - 12:43

Laura:

Wauw Eefje, wat klinkt dat heerlijk en wat een mooie foto's!
    Goed om weer wat van je te horen!
    Veel plezier nog,
    x Laura

Eline:

Wat een herkenning! Fijn dat het zo lekker en mooi en super was! hopelijk neemt de hectiek nu af. xx

• 14 November 2012 - 16:19

Monique:

Wauw Eef! Wat een foto's! Net of je een plaatjesboek open doet!!!
    Enjoy, Mo!

• 15 November 2012 - 13:31

Henka:

Geweldig Eefje! Goed om te zien dat je zo lekker aan het genieten bent.

• 15 November 2012 - 18:21

Jetty:

Inderdaad weer schitterende foto's. Je hebt me echt overtuigd Kenia en Tanzania ooit eens te bezoeken... Tot die tijd doe ik het wel met de Beekse Bergen. X