Man-eating lions in Tsavo West - Reisverslag uit Tsavo, Kenia van Eefje Vlimmeren - WaarBenJij.nu Man-eating lions in Tsavo West - Reisverslag uit Tsavo, Kenia van Eefje Vlimmeren - WaarBenJij.nu

Man-eating lions in Tsavo West

Blijf op de hoogte en volg Eefje

26 Juli 2012 | Kenia, Tsavo

Tsavo West en Oost zijn de grootste nationale parken in Kenia en naast Shimba Hills relatief dichtbij waar wij wonen. Dus werd het natuurlijk tijd om een safari-tripje naar dit park te plannen...op zoek naar de bekende man-eating leeuwen. ..In 1898 schijnen een paar leeuwen zo'n 135 mannen te hebben opgegeten tijdens de aanleg van de Mombasa - Nairobi spoorlijn. En die beesten willen we wel eens zien...vanuit onze 4WD dan natuurlijk wel..

Samen met ons 'vaste' clubje VSO-ers zijn we op pad gegaan. Een van de VSO-ers woont in het dorpje Mtito Andei waar de ingang van het park is, ideaal dus om daar te overnachten.

Prachtige trip, super landschappen, veel gezelligheid, veel giraffen, zebra's, struisvogels, olifanten etc. etc....maar helaas, de man-eaters waren niet geïnteresseerd in ons blijkbaar want ze lieten zich niet zien..

We zetten in op de Masai Mara, waar we over een paar weken heengaan...daar moet het dan toch echt gebeuren. We gaan de migratie van de wildebeests bekijken waar zo'n 500.000 gnoes en zebras de mara rivier oversteken in juli en augustus en opgewacht worden door tig luipaarden, leeuwen en krokodillen...spektakeltje!! Dat leeuwen verhaal wordt dus nog wel vervolgd..