Giraffen-blikken bij toilet-bezoek - Reisverslag uit Isiolo, Kenia van Eefje Vlimmeren - WaarBenJij.nu Giraffen-blikken bij toilet-bezoek - Reisverslag uit Isiolo, Kenia van Eefje Vlimmeren - WaarBenJij.nu

Giraffen-blikken bij toilet-bezoek

Door: eefjevanvlimmeren

Blijf op de hoogte en volg Eefje

15 Mei 2012 | Kenia, Isiolo

Als ik in dit land niet als vrijwilliger aan de slag was gegaan had ik hier in ieder geval als toerist een must-see van moeten maken! Wat een prachtige safari hebben we afgelopen weekend beleefd in Lewe conservancy, bij de community genaamd Il Ngwesi, de 'people of wildlife'. Een enorme trip vanuit de kust maar zeker de moeite waard!

Gelukkig zijn we vrijwilligers en kunnen we dus optimaal genieten van enorme kortingen bij dit soort trips, want een van de volunteers van VSO is werkzaam bij de Masaai community die IL Ngwesi runt en het gebied tot de laatste grasspriet kennen.

Na een uur of vier vanuit Nairobi (dit dus na zo'n 10 uur in bussen, op ferry's en taxi's hangen) aangekomen te zijn in Isiolo waren we dan eindelijk bij het park. Om daar nog eens 3 uur te rijden...maar..hier begon het avontuur. Deze laatste rit was in de vorm van een game-drive, nog steeds geen idee waarom het zo genoemd wordt, maar een rijdend spel was het zeker. Half aan de buitenkant van de open 4-WD hangend was het een groot avontuur om al het wildlife te spotten. Zebra's en neushoorns in de verte maar ook oog in oog met olifanten en giraffen.

Wat een fantastische uitzichten, geuren van eucalyptus en munt, heerlijke hitte vermengd met rode stofwolken oplaaiend van de scheurende 4WD en indringende blikken van Masaai-leden van de community.

De Maasai hadden het concept van beleving goed begrepen, overal waar je was had je de meest mooie uitzichten, zelf op toilet en vanuit de douche hoefden we geen seconde te missen van eventueel langslopend wild..en dat was er gelukkig in overvloed. Alles was dus lekker open gebouwd, ook voor eventuele kamergenoten ;), wat betekende geen deuren en sloten, lekker alles puur natuur en samen delen..

In de nacht maakten de geluiden van brullende leeuwen de trip compleet. Helaas is het deze trip gebleven bij enkel de voetsporen van deze machtige beesten maar we gaan ze zeker nog een keer zien voordat we het land verlaten!

De foto's spreken voor zichzelf!

Helaas terug in Nairobi moest ik de prijs betalen van een laatste overheerlijke burger tijdens de terugrit...hartstikke ziek dus met alle ongemakken erbij..flauwvallen, koorts,. diarree...Wat was ik blij dat de hoteltoliletten in Nairobi wel deuren en sloten kennen!

Na een dag flink koortsen en slapen is ook dit weer over gegaan en kon ik vandaag gelukkig verder gaan met de geplande studenten-bezoeken bij de universiteiten van Nairobi, ook weer een enorme belevenis. Meer in het volgende verslag!

• 15 Mei 2012 - 19:09

Mams:

wat een schitterend avontuur weer, waarover ik lees. En zo ontzettend leuk beschreven! Jammer natuurlijk van dat ziek zijn. Maar ja....zou je hier ook kunnen gebeuren, maar dan zonder avontuur en Keniaanse burger vooraf, dus tja..je moet er iets voor over hebben. Nee zo ziek is natuurlijk echt vervelend. Hopelijk spreek ik je gauw nog eens via skype. Veel liefs en groeten uit een nat Nederland.

• 16 Mei 2012 - 08:38

Mirjam:

Wat een belevenis en prachtige foto's, indrukwekkend.

• 18 Mei 2012 - 05:37

Jetty:

Eef,
    Neem je zo'n masaaikrijger voor me mee?

Leuk verhaal weer...

xx

• 18 Mei 2012 - 13:57

Monique J.:

Hey Eef,

Wow, wat een prachtige foto's! Ik ben jaloers... Heerlijk genieten! Balen dat je van die burger ziek bent geworden. Maar ach, dan heb je dat ook meegemaakt... haha.
    Heel veel plezier nog en ik blijf je volgen!

x Mo

• 18 Mei 2012 - 18:09

Aarnoud:

Hoi Eef,Wat een prachtige foto's.Fijn dat je een mooie safari hebt gehad.Jammer dat je ziek was.Groetjes en tot gauw.

• 31 Mei 2012 - 19:05

Mam:

Eindelijk zijn de schitterende foto's aangekomen in Herkenbosch!! Haha!!.
    Supergaaf wat je allemaal ziet en vastlegt op foto. En wij beleven het dan uiteraard van hieruit maar een heel klein beetje mee. Als je er zelf bent is het natuurlijk nog veel indrukwekkender...de geuren, de hitte, de geluiden, het hele plaatje maakt natuurlijk toch nog een heel wat indrukwekkender verhaal. Bedankt voor de mooie foto's en het leuke commentaar, waardoor we toch een een glimp kunnen opvangen/ervaren van het spannende, ruige Kenia. Liefs, mam.

• 11 Juni 2012 - 15:27

Mam:

Jetty, als hij niet bevalt.......stuur je hem maar door naar het zuiden!! Voelt zich beslist thuis hier in het oerwoud van Limburg...Wel opvallend diezelfde massaaiman steeds.....toch?? Haha